niedziela, 9 maja 2010

Przepis na chlebek

Dostałam niedawno przepis od mamy na chleb i dzisiaj go wyprubowałam oto on:

1 litr ciepłej wody
kostka drożdży (w sumie myślę, że pół też wystarczy, ja dałam całą bo robilam pierwszy raz, ale wydaje mi się to za dużo bo chlebek bardzo pachniał drożdżami)
1 łyżka soli
2 łyżki cukru
4 łyżki oleju
1 kg mąki
1 szlkanka otrębów
1 szklanka słonecznika (można również dodać dynię, sezam lub kminek)

W litrze ciepłej wody ręką rozpuszczamy drożdże, dodajemy mąkę, otręby sól, cukier, olej i słonecznik. Wszystko mieszamy (ręką). Odstawiamy w ciepłe miejsce. W tym czasie smarujemy dwie blaszki "keksówki" masłem i posypujemy bułką tartą. Wlewamy (bo ciasto jest rzadkie ) nasze ciasto do blaszek i wkładamy do ciepłego piekarnika. Pieczemy w 160 stopniach przez godzinę.

A tak oto wyglądał mój chlebek.

A tu już upieczony

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz